Friday 20 April 2018

Vitalea Iron Formula Shaklee


KEBAIKAN VITALEA SHAKLEE

Haii semua..

Alhamdulillah..diberi peluang pada pagi nie..untuk berkongsi sekali lagi dengan anda semua tentang kebaikan produk shaklee...kali nie saya nak cerita tentang kebaikan dan kelebihan salah satu suppliment kegemaran saya iaitu Vitalea.


Vita-Lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia…Asalnya dikenali sebagai “Vitalize-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-Min”, dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee.

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah. 
12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.

Apakah Kelebihan Vitalea?

Ianya dikatakan KILLER PRODUCT OF SHAKLEE kerana ianya adalah multivitamin beserta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel…ia seumpama 2 biji VITALEA bersamaan 40 jenis hidangan lauk...Bermakna.. untuk mendapatkan zat yang sama banyak dalam 2 biji VITALEA ianya samalah dengan 40 hidangan jenis lauk...wah..mampu ke nak makan sampai 40 jenis lauk tu? 


Ada sesetengah kajian mengatakan bahawa pengambilan multivitamin sahaja sudah mencukupi bagi mereka yang sihat dan yang menjaga pemakanan seimbang….Asasnya semua masalah kesihatan memerlukan vitalea…. Ini kerana di dalamnya mengandungi 12 vitamin dan 7 galian utama yang banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.


Kenapa Vitalea Shaklee Adalah Multivitamin terbaik ??

Merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon.. hati.. mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.


➽ 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada              radikal bebas
➽ 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
 ➽2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
 ➽2 kali lebih Beta karotena untuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent
 ➽3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
 ➽3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang
 ➽6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
 ➽10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga

Kebaikan Multivitamin Vitalea Shaklee

Multivitamin terbaik Vita-Lea Shaklee juga menggunakan Sistem Penyerapan Bioaktif berpaten eksklusif untuk Shaklee untuk meningkatkan penyerapan asid folik iaitu nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel.


Vita-Lea Shaklee menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

Khasiat Utama Vita-Lea Shaklee


  •  Sebagai penambahan tenaga segera.. kecergasan tubuh dan kekuatan mental.. sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian

  •  Pelengkap Nutrisi, kerana kita sering kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia
  •  Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  •  Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  •  Elemen penting pada sel tubuh, kerana ia menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  •  Melindungi organ seperti buah pinggang, jantung dan hati




Siapa Memerlukan Multivitamin?

  •  Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang
  •  Individu yang tidak lengkap diet hariannya
  •  Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
  •  Remaja yang sedang membesar
  •  Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan mereka
  •  Lelaki - semua peringkat umur dewasa lelaki
  •  Individu yang menopous
  •  Wanita yang baru bersalin


Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah.. kuku yang licin.. rambut yang kuat dari segi akarnya.. membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk ( penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea…selain itu juga… ia adalah antara supplement terpenting untuk diet atau slim yang mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga.. tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang.





Nadiah 
Certified Beautician & Beauty Trainer of TWB
Owner of Nadiah Beauty Spa
Natural Home Spa | Mobile Spa
013-3050554
nurnadiahkhalid74@gmail.com
FB : Nurnadiah Khalid
IG : beautyspa_twb


No comments:

Post a Comment